Monday, August 17, 2009

alam persekolahan chapt...

huhu...aslm....
buat kwn2 yg bace blog ni,chapter ni aku akan bgtau la sedikit sebanyak tentang alam sekolah ak...
erm...jom......
ha....pd thun 1993....aku telah didaftarkan di prasekolah kt kg aku....waktu tu student prasek kne pkai skirt pg sekolah...n my first skirt was made by my mom...n rasenye skirt aku yg lain dari yang lain kot sebab org lain smua pkai bju skirt yg kt luar warna dark blue n kt dlm kemeja putih...tp aku je yg pkai wave skirt n bju kemeja putih....sebab aku ni lain dari yg lain...ckgu tu suka sgt usik aku....lg 1 mungkin sbb aku ni tembam kot...ckgu selalu ngadu kt mama....n pd thun tu jgk,kt sek ade pemeriksaan gigi.....biasela...tiap thun kene cek gigi kn....bg budak2,prasek la thun ptama bermulanye pmeriksaan gigi...ok.....
dan.............pada satu hari...hari tu....van hospital pun sampai...btul2 dpn pintu prasek tu...n mule2 aku rilex je...ala..control....tp dlm hati,cuak jgk la....hehehe...pastu nmpk nurses tu masuk bwk ntah ape2je kt dlm bekas ubat tu...ee...ha,dh kecut dh wktu tu...dlm fkiran dh set die nk dtg cabut gigi kitorang...haha...ngok btul aku waktu tu...huhu....pastu sorg2 kwn2 kene pgil....hehe...ni yg best part ni...ermmmm.....tibe la giliran aku...hehek...ckgu pun pgil name aku n suh pg bt cek kt ctu....ermm......tau ape aku buat?????hehe...aku pun malu nak crite...ok la utk kwn2, aku cterla....ermmmmmmmmmmm.....aku............hehe...aku lari masuk bawah meja kwn aku n nangis sekuat2nya....ckgu pujuk abis2 pun aku x peduli...aku nangis mcm nk giler...hahaha....wah...smua tgk aku...fuhh....pastu bile dh besa,malu ciot...penakut doc btul.....huhu...ermm......hehek.....ish2....lpas tu ak naik thun1 n thun 2...n mcm org lain jugk...jumpe kwn,main2,kena marah ngn ckgu,homework n seorg monitor yg ntah ape2je....gler kuasa btul!!!!!!!benci btul......mentang2la anak ckgu.....ingat ak heran???????tp mmg heran pun wktu tu...huhuhuhuhuhuhu.......
pastu masuk thun3...waktu ni,ade ckit berubah...aku dh tgal ngn atok ak ikut along...tgl la mama kesayangan....hehe...ala,xjauh pn..30m je dr umah....ak suka duk ngn atok bukan ape...sebab asal cuti je mest pg mlancong...cuti je mesti pg jaln2....pg kl,jb,perak,melaka,terengganu,pahang,pulau2 n mcm lagi....tu yg syok tu smpai xnak balik umah sendri...hehe...biala mama lyn adik2 yg ade tu....hehe...tp asl pg jln jauh2 ke aku mesti muntah2...n acu mmg dh tau sgt,so b4 jln2,aku mesti kena mkn ubat dlu...n along pun kena mkn jugk..tp die ni lg xbleh handle....ubt tu kena msukan dlm pisang dlu bru die bleh mkn...ish2..sekolah plak mcm biase..kwn2 baik aku,epy,kamil,rahmat,n fidah selalu duk main same2..waktu ni kitorang dh mule join sukan...wakil sekolah,wakil daerah cume negeri je xwakil...mama xbg...n pd thun ni jgak peristiwa pling manis di bulan ramadhan blaku...erm...oleh kerana aku ni gatal sangat nak tgl ngn atok jd aku pun xde kwn...maka terjadila sesuatu yg xterduga...
ermmmmmmmmmmmm.......
aku bermain2 dgn tali skipping aku kt tgh2 pdg dpn umah atok tu...pkcu tgh mesin rumput...aku dh mule boring n cari pokok utk sgkut tali tu...aku pun pg kat sebatang pokok magga ni n sgkut tali tu...aku pun mule lompat2 tali tu n tibe2!!!!!!!!!!aduh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!bunyi satu siren yg aneh...huhu......kt atas kpale!blkang bdn!dpn!ahhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
huhu....tebuan!!!!!!!!!!!tolong2.....aku jerit kuat2....alamak!pkcu xdgr,mesin kuat sgt...jerit lagi!!!sakit kene sengat...atas kepale pling byk....lastly pkcu perasan n cpat tlong...bwak naik atas umah...n dgn segera,die pgl mama kt umah...aku dh xde prasaan wktu tu...yg aku tau,panas!!!!bisa smuanya!!!!!!then mama n babah dtg bwk pg klinik....ah..kene inject pulak...blik2 je mama ckp atas kepala ade 13 sengat,blkg 2,tgn 2, prut 3...aduh..sakit...huhuh...mmg perit la....n sejak dr aritu mama suh blik umah...atok bg air tawar bg ilang bisa...esok xpyah ckp la...muka aku habis!!bengkak....smpai ari raye pn xilang2 lagi....hehe...smua org xknal....hehe...bgitula critenye...
ermm......utk 2nd level of primary school, i'll tell in the next chapt k...hehe..lapa la...nk mkn jap...aslm....have a nice day.....

1 comment:

  1. hahaha...tkot kne cabot gigi!!!
    sorok bwh meja ye???
    hahaha....klakor...klakor....
    adoi..xleh handle...
    how to imagine ek???
    ija yg skrg ni mmg pantang tgk org sakit n sllu pakse org mkn ubt rupe2nye sewktu ketika dahulu tkot dgn nurse!!!!
    huahuahua....

    ReplyDelete